abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 8 april 2004 @ 08:50:08 #1
8781 crew  Frutsel
pi_18267588
Uitgegeven: 8 april 2004 08:24 (nu.nl)

AMSTERDAM - In de lectuur van de El Tawheed-moskee in Amsterdam staat dat 'meisjes besneden moeten worden'. Het is volgens gezondheidscentrum voor vluchtelingen Pharos voor het eerst dat deze oproep in een Nederlandse moskee gedaan wordt, zo bericht Trouw.

De moskee heeft onlangs een open dag georganiseerd, in een poging van het slechte imago af te komen. Dat imago is onder meer opgeroepen door uitspraken van een imam uit de moskee, die niet-moslims 'brandhout voor de hel' noemde en vrouwen verbood zonder toestemming van hun man het huis te verlaten.

In de lectuur die El Tawheed aanbiedt, staat vrouwen weliswaar dezelfde rechten hebben als mannen, maar 'de wetenschap heeft aangetoond dat er grote verschillen zijn in biologische natuur, fysieke capaciteiten en geestelijke vermogens'. Daarom zou het 'onrechtvaardig' zijn om vrouwen dezelfde 'verantwoordelijkheden, rechten en plichten te geven als de man'.

Vrouwen moeten volgens de lectuur luisteren naar haar man. Ongehoorzaamheid is ontoelaatbaar. Wanneer een vrouw seks weigert of haar huis verlaat, vervalt de zorgplicht van de man voor zijn echtgenote. Een vrouw die liegt verdient 'minstens 100 slagen'.
==============================================================================
dus dames...het is weer duidelijk...
pi_18267608
Dit geeft wel weer een hele nieuwe betekenis aan het begrip “de boel bij elkaar houden” als slappe dweil Cohen weer eens op de koffie gaat bij deze Imans.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Moderator donderdag 8 april 2004 @ 08:54:15 #3
8781 crew  Frutsel
pi_18267629
Dus alle vrouwen die Admin/Mod zijn: Inleveren die rechten
  donderdag 8 april 2004 @ 08:54:36 #4
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_18267635
Niet om het een of ander, maar alsof de Kerk van die lekker lectuur uitgeeft.
(geen voorbeeld zo)

Het gaat toch om hoe de mensen het intrepeteren.
pi_18267746
Ziek

Vrouwen besnijden is toch ziek, Bij mannen gaat het om de Hygiene, bij vrouwen ontneem je alleen plezier... Vind ik toch ver gaan!

En minstens 100 slagen als ze het huis verlaat zonder toestemming! Alsjeblieft zeg...

Onder wat voor steen komen die eikels vandaan gekropen...
Uhm...
pi_18267797
Het gebeurd toch niet dus hij kan zoveel lectuur aanbieden als die wil. Hier komt het verschil tussen soenieten en sjieten duidelijk naar voren. Een imam is voor een soenniet slechts een persoon die het gebed leidt. Dont worry be happy.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 april 2004 @ 09:13:23 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18267804
Jongens, elk geloof heeft zo zijn leuke en "minder" leuke eigenschappen, zo snappen veel moslims niet hoe het kan dat geestelijken (priesters en bisschoppen) kinderen misbruiken tijdens de doop of de biecht, maar zo heeft ieder zijn eigen normen en waarden. In islamitische landen wordt sexueel misbruik door geestelijken (priesters en bisschoppen) als achterlijk gezien...

Wat ik probeer te zeggen, geen enkele cultuur mag de maatstaf zijn of mag arrogant zijn om zijn normen en waarden op te leggen aan anderen..

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 8 april 2004 @ 09:14:55 #8
13462 BansheeBoy
pi_18267817
quote:
Op donderdag 8 april 2004 08:51 schreef Strolie75 het volgende:
Dit geeft wel weer een hele nieuwe betekenis aan het begrip “de boel bij elkaar houden” als slappe dweil Cohen weer eens op de koffie gaat bij deze Imans.
Maar wat wil je dan ? Dat Cohen ze persoonlijk in elkaar slaat ? Dat is een wel erg sadistische insteek

Zo los je nl. geen problemen op

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  donderdag 8 april 2004 @ 09:18:59 #9
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_18267848
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens, elk geloof heeft zo zijn leuke en "minder" leuke eigenschappen, zo snappen veel moslims niet hoe het kan dat geestelijken (priesters en bisschoppen) kinderen misbruiken tijdens de doop of de biecht, maar zo heeft ieder zijn eigen normen en waarden. In islamitische landen wordt sexueel misbruik door geestelijken (priesters en bisschoppen) als achterlijk gezien...
Met dat verschil dat 't misbruik van kinderen door priesters en bisschoppen niet wordt gepredikt... Dit in tegenstelling tot de vrouwenbesnijdenis!
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_18267870
Volgens de islamitische kalender leven moslims in het jaar 1425. Qua denkbeelden komt dit wel overeen met de westerse jaartelling.
  donderdag 8 april 2004 @ 09:23:46 #11
13462 BansheeBoy
pi_18267906
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:18 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Met dat verschil dat 't misbruik van kinderen door priesters en bisschoppen niet wordt gepredikt...
Des te hypocrieter, ze doen iets wat volgens hun leer niet mag
quote:
Dit in tegenstelling tot de vrouwenbesnijdenis!
Dit komt niet vanuit het geloof, dit is een traditie die veel voorkomt in Somalië en omringende landen, kijk maar naar de gepijnigde Hirsi Ali

pi_18267923
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:20 schreef Strolie75 het volgende:
Volgens de islamitische kalender leven moslims in het jaar 1425. Qua denkbeelden komt dit wel overeen met de westerse jaartelling.
Precies, 1 imam zegt wat, en plotseling heeft het te maken met de jaartelling en de denkwijze van alle moslims. Nietwaar Strolie?
Allah Al Watan Al Malik
pi_18267931
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:23 schreef BansheeBoy het volgende:

Dit komt niet vanuit het geloof, dit is een traditie die veel voorkomt in Somalië en omringende landen, kijk maar naar de gepijnigde Hirsi Ali

Idd, zal wel een somalische moskee zijn ofzo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_18267932
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:24 schreef Mutant01 het volgende:
Precies, 1 imam zegt wat, en plotseling heeft het te maken met de jaartelling en de denkwijze van alle moslims. Nietwaar Strolie?
Het is gewoon weer een voorbeeld van de achterlijkheid van dat geloof.
pi_18267944
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:25 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Het is gewoon weer een voorbeeld van de achterlijkheid van dat geloof.
Het voorbeeld dat jij gaf was gewoon een voorbeeld van jouw achterlijke denkwijze
Allah Al Watan Al Malik
pi_18267956
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:26 schreef Mutant01 het volgende:
Het voorbeeld dat jij gaf was gewoon een voorbeeld van jouw achterlijke denkwijze
Ik geef geen voorbeeld, dat doet de El Tawheed-moskee. Maar goed, ik ben toch maar brandhout. _
pi_18267968
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:20 schreef Strolie75 het volgende:
ja, en? de islamitische kalender die is ook korter dan de westerse en zal dus op een gegeven moment de "westerse" jaartelling inhalen.
  donderdag 8 april 2004 @ 09:29:17 #18
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_18267971
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Des te hypocrieter, ze doen iets wat volgens hun leer niet mag
Dit ben ik helemaal met je eens. Blijft het feit wel staan dat de vrouwenbesnijdenis niet wordt verboden.

Dan kunnen we bij deze meteen de conclusie trekken dat het verbieden nog steeds geen oplossing is, gezien het kindermisbruik door priesters etc...
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_18267978
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:27 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik geef geen voorbeeld, dat doet de El Tawheed-moskee. Maar goed, ik ben toch maar brandhout. _
Ik had het meer over jouw manier van redeneren, maar je had zelf ook wel door dat je jezelf belachelijk maakte. Heb je de eerste alinea van het bericht gelezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_18268002
Oh nee, foei moslims!
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Idd, zal wel een somalische moskee zijn ofzo.
Laat je niet gek maken door de topic posters hier, de moskee heeft kennelijk gewoon wat informatieve boeken waar toevalliger wijs wat wordt gerept over de besnijdenis. Ik vraag me echter af of dat ook echt zo is, want in de laatste alinea staat hier namelijk weer niets over.

Verbazingwekkend trouwens, dat zoiets het nieuws haalt.
  donderdag 8 april 2004 @ 09:33:31 #21
13462 BansheeBoy
pi_18268020
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:29 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dan kunnen we bij deze meteen de conclusie trekken dat het verbieden nog steeds geen oplossing is, gezien het kindermisbruik door priesters etc...
He he, doe je toch water bij de wijn, je zegt nu precies wat ik hier op Fok! al 3 jaar probeer te zeggen, dingen verbieden wil nog niet zeggen dat ze dan niet gebeuren, het beste voorbeeld hiervoor is dat de Christelijke/Katholieke priesters en bisschoppen zich ondanks hun celibatairschap toch vergrijpen aan wellustige kinderen, tijdens de doop dan wel tijdens andere gelegenheden...

pi_18268025
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:31 schreef Youssef het volgende:
Oh nee, foei moslims!
[..]

Laat je niet gek maken door de topic posters hier, de moskee heeft kennelijk gewoon wat informatieve boeken waar toevalliger wijs wat wordt gerept over de besnijdenis. Ik vraag me echter af of dat ook echt zo is, want in de laatste alinea staat hier namelijk weer niets over.

Verbazingwekkend trouwens, dat zoiets het nieuws haalt.
Meeste mensen lezen de eerste alinea niet eens, waar toch duidelijk staat dat dit de eerste moskee is die zulke informatie verstrekt. Het is idd apart dat de rest van het verhaal er helemaal niet over gaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_18268027
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:29 schreef Mutant01 het volgende:
Ik had het meer over jouw manier van redeneren, maar je had zelf ook wel door dat je jezelf belachelijk maakte. Heb je de eerste alinea van het bericht gelezen.
Typische redenering van die moskeeën

Ze blaten haat en intolerantie en zo gauw Nederlanders er iets van zeggen houden ze een open dag of gaan ze een gesprek aan met wat slappe politici. Daar vertellen ze tegen bijvoorbeeld Cohen wat hij graag wilt horen en zo gauw hij weer weg zijn gaan ze vrolijk verder met het verkondigen van fundamentalistische rotzooi.
pi_18268031
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

He he, doe je toch water bij de wijn, je zegt nu precies wat ik hier op Fok! al 3 jaar probeer te zeggen, dingen verbieden wil nog niet zeggen dat ze dan niet gebeuren, het beste voorbeeld hiervoor is dat de Christelijke/Katholieke priesters en bisschoppen zich ondanks hun celibatairschap toch vergrijpen aan wellustige kinderen, tijdens de doop dan wel tijdens andere gelegenheden...

Ik krijg nu inderdaad een heel ander beeld van die massale EO jongeren dagen en kinderfeestjes in de kerk
pi_18268046
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Typische redenering van die moskeeën

Ze blaten haat en intolerantie en zo gauw Nederlanders er iets van zeggen houden ze een open dag of gaan ze een gesprek aan met wat slappe politici. Daar vertellen ze tegen bijvoorbeeld Cohen wat hij graag wilt horen en zo gauw hij weer weg zijn gaan ze vrolijk verder met het verkondigen van fundamentalistische rotzooi.
Het gaat hier over vrouwenbesnijdenis, het is de eerste Moskee die hierover rept en je maakt je nu al zorgen en verzint er hele verhalen bij. Je begint een beetje paranoide te worden jij.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')